Siirry pääsisältöön
Museo logo
Ajankohtaista

Anna Meronen Postimuseon johtajaksi

Elokuussa Postimuseon johtajana aloittava Anna Meronen siirtyy tehtävään Rauman merimuseosta.

23.6.2026
Anna Meronen aloittaa Postimuseon johtajana. Kuva: Outi Kivimäki.
Anna Meronen aloittaa Postimuseon johtajana. Kuva: Outi Kivimäki.
Teksti
Kirsti Ruissalo

Postimuseon uutena johtajana ja säätiön toimitusjohtajana aloittaa elokuussa filosofian maisteri Anna Meronen. Valinnan teki Postimuseosäätiön hallitus.

”Anna Meronen on kokenut säätiön johtaja, jolla on vahva näkemys museoiden roolista yhteiskunnassa ja kyky kehittää toimintaa pitkäjänteisesti. Odotamme innokkaasti hänen työtään pian 100 vuotta täyttävän Postimuseon kehittämisessä sekä uuden strategian viimeistelyssä ja toimeenpanossa”, toteaa Postimuseosäätiön puheenjohtaja Anna Storm tiedotteessa.

Meronen on toiminut aiemmin Rauman merimuseon johtajana. Hänellä on vahva kokemus museotoiminnan johtamisesta ja kehittämisestä sekä kulttuuriperinnön saavutettavuuden edistämisestä.

”Postimuseo on ainutlaatuinen toimija, joka kertoo suomalaisen arjen, viestinnän ja yhteiskunnan kehityksen tarinaa. Postimuseon rooli suomalaisen viestinnän ja digitaalisen elämän kulttuuriperinnön tulevaisuuden rakentajana on innostava. Odotan mahdollisuutta kehittää museon toimintaa yhdessä asiantuntevan henkilöstön ja sidosryhmien kanssa”, kertoo Anna Meronen.

Postimuseon edellinen johtaja Sami Louekari siirtyi Vantaan museopalveluiden johtoon kesäkuussa 2026.

Tunnetko alan kiinnostavan tekijän?
Ehdota kollegaa museon tekijäksi!